سیری (Siri) چیست؟ +مقایسه با Google Asistant +معرفی 14 روش حل مشکل⏫
دسامبر 2, 2023مزایای آیفون نسبت به اندروید + معرفی 10 مزیت آن + 5 مورد از معایب آیفون!🟢
دسامبر 4, 2023بیست سال پیش در چنین روزی، مایکروسافت Xbox اصلی را در آمریکای شمالی عرضه کرد و ورود جسورانه خود را به دنیای بازی های کنسولی نشان داد. از آن زمان تاکنون، طراحی کنسول های ایکس باکس تقریباً غیرقابل تشخیص تغییر کرده است. چیزی که با یک قطعه الکترونیکی بزرگ و حجیم به سبک دهه 90 شروع شد (به طور کلی) شیکتر و جمعوجورتر شده است، و با تغییر روند، شاهد ناپدید شدن پورتهای کنترلکننده سیمی و حتی برخی از درایوهای دیسک هستیم. در این مقاله می خواهیم در مورد انواع ایکس باکس با شما صحبت کنیم. قبل از خرید باید بدانید که نسل های مختلف ایکس باکس چه تغییراتی دارند.
📚📚📚 بیشتر بخوانید : چنانچه تمایل دارید درباره ی به دست آوردن اطلاعات گوشی دیگران از راه دور بدانید . پیشنهاد می کنم مقاله ی مربوط به 👈👈👈 هک گوشی اندروید 👉👉👉را مطالعه نمایید.
انواع ایکس باکس
برای جشن گرفتن سالگرد ایکس باکس، نگاهی به هر یک از کنسولهای اصلی ایکسباکس، از ایکسباکس اصلی با کنترلر بزرگ «Duke»، از تکرارهای متعدد ایکسباکس 360 و ایکسباکس وان، و سری S و سال گذشته میاندازیم. X. مایکروسافت ممکن است از نظر فنی تنها چهار نسل از ایکس باکس را در مجموع منتشر کرده باشد، اما چندین بار تکرارهای کوچکتر در طول سال ها انجام شده است. زیرا مایکروسافت طراحی های خود را بهینه کرده و از فناوری های نوظهور پشتیبانی می کند.
ایکس باکس
مایکروسافت واقعاً به برند “X” برای کنسول اصلی ایکس باکس متمایل شد، که به دلیل فناوری مایکروسافت DirectX که مبتنی بر آن بود، به این نام نامگذاری شد. کل کنسول حول حرف طراحی شده است، با یک لوگوی سبز لیمویی عظیم در مرکز آن که نام آن را نشان می دهد. اما علیرغم ظاهر شیک، این کنسول به طور کلی طراحی بسیار کاربردی داشت، با چهار پورت کنترلر در جلو، یک منبع تغذیه داخلی و البته یک پورت اترنت داخلی برای سرویس بازی آنلاین مایکروسافت Xbox Live.
برخلاف نسلهای بعدی، مایکروسافت نسخه باریکی از کنسول اصلی Xbox خود را منتشر نکرد. اما کنترلکننده آن بلافاصله پس از عرضهاش، فرآیند لاغری را طی کرد، زمانی که مایکروسافت کنترلر غولپیکر کنسول اصلی «Duke» را با کنترلر S بسیار فشردهتر جایگزین کرد که در ابتدا کنترلکننده استاندارد نسخه ژاپنی کنسول بود. علیرغم اندازه غیرقابل تحملش، دوک هنوز طرفداران خود را دارد، به طوری که سازنده لوازم جانبی Hyperkin بعداً طراحی را به عنوان یک کنترلر Xbox One احیا کرد.
بیشتر بخوانید🚀🚀🚀🚀🚀🚀» جدیدترین بازی های PS4
ایکس باکس 360
ایکس باکس 360 یک کنسول با ظاهر بسیار متفاوت با ایکس باکس اصلی بود. اکنون به صورت استاندارد به رنگ سفید درآمد و شکل غول پیکر “X” را به نفع حداقل نام تجاری Xbox در امتداد سینی دیسک حذف کرد. این کنسول موفقیت بزرگی برای مایکروسافت بود و مسلماً برای اولین بار با پلی استیشن سونی رقابت کرد، اما دستگاه اصلی با مشکلاتی مواجه بود که منجر به تخمینی یک چهارم کنسولها با نوعی خرابی سختافزاری شد. رایج ترین حلقه قرمز مرگ بود که به دلیل وجود سه چراغ قرمز که در صورت بروز مشکل در جلوی کنسول چشمک می زند، به این نام خوانده می شود.
مایکروسافت بعداً گارانتی طولانیتری را برای رسیدگی به این مشکلات اعلام کرد و در طول سالها، رفع مشکلات خانگی متعددی بهصورت آنلاین ظاهر شد و فروشندگان ابزار و خمیر حرارتی جایگزین را برای کمک به کاربران برای رفع مشکلات خود ارائه کردند.
دیگر ویژگیهای سختافزاری قابلتوجه Xbox 360 اصلی شامل شکافهای واحد حافظه در جلوی کنسول و یک هارد دیسک (البته اختصاصی) به راحتی قابل جابجایی (البته اختصاصی) در مدلهای منتخب است. اوه، و البته صفحه های قابل تعویض نیز وجود داشت که مایکروسافت در نظر گرفته بود تا کاربران بتوانند از آن برای سفارشی کردن ظاهر دستگاه خود استفاده کنند. فقط یک مشکل در مورد صفحات ظاهری وجود داشت: کسی آنها را نخرید. معلوم شد که بیشتر مردم از طرح رنگ سفید کنسول اصلی به اندازه کافی خوشحال بودند.
ایکس باکس 360 اس
Xbox 360 S دو مزیت قابل توجه نسبت به Xbox 360 اصلی به ارمغان آورد، یا اگر ابعاد باریک تر آن را در نظر بگیرید، سه مزیت دارد. اول اینکه یک پورت اختصاصی برای لوازم جانبی جدید کینکت مایکروسافت ارائه میدهد که به شما امکان میدهد از لوازم جانبی جدید ردیابی حرکت بدون نیاز به برق رسانی جداگانه از دیوار استفاده کنید. و دوم اینکه این یک بازطراحی سخت افزاری بود که مایکروسافت امیدوار بود خرابی های سخت افزاری 360 را به وضوح پشت سر بگذارد.
تغییرات جزئی بیشتر شامل معرفی طرح رنگ مشکی براق بود که مایکروسافت همچنان به خوبی در نسل Xbox One از آن استفاده می کرد و رنگ سفیدی را که تا آن زمان بر سری Xbox 360 غالب بود، پشت سر گذاشت. همچنین از Wi-Fi داخلی، پورتهای USB اضافی بهره میبرد و هارد دیسکهای اختصاصی 360 را به نفع SATA کنار گذاشت.
Xbox 360 E
مایکروسافت مدل نهایی Xbox 360 E را در ژوئن 2013، تنها چند ماه قبل از عرضه نسل بعدی ایکس باکس وان، عرضه کرد. 360 E ویژگی های جدیدی را به همراه نداشت، اما طراحی جدیدی داشت که مطابق با کنسول نسل بعدی آینده بود. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که نسبت به کنسولهای 360 قبلی، آرامتر و خنکتر کار میکند.
ایکس باکس وان
در بین انواع ایکس باکس ، شرکت مایکروسافت Xbox One، جاهطلبیهای زیادی داشت . کنسول بازی ویدیویی آن بهعنوان یک مرکز مرکزی برای همه سرگرمیهای شما عمل میکند، نه فقط بازیها. در زمان راهاندازی، تعدادی سرویس پخش ویدئو را شامل میشد. این قابلیت وجود داشت که باکس کابل خود را از طریق کنسول هدایت کنید. تا بتوانید از آن برای تماشای تلویزیون زنده، حتی زمانی که در حال بازی هستید، استفاده کنید. مدل های اولیه نیز با نسخه جدیدی از دوربین کینکت این شرکت همراه بودند.
اما عملکرد حشره دار، بدون ذکر طراحی کنسول قدیمی به سبک VCR، جذابیت سخت افزار اصلی را محدود کرد. ایکسباکس وان هرگز انقلاب سرگرمیهای خانگی را که مایکروسافت وعده داده بود، انجام نداد. در سالهای پس از عرضه اولیه، مایکروسافت از این ابتکارات کنارهگیری کرد، زیرا تلاش کرد ایکسباکس وان را بهعنوان اولین ماشین بازی در جایگاه دیگری قرار دهد و شکاف قیمتی 100 دلاری اضافی را کاهش دهد.
ایکس باکس وان اس
اگرچه در نگاه اول ایکس باکس وان اس شبیه به یک مدل معمولی باریک نسل میانی به نظر می رسد. اما برخی ارتقاهای قابل توجهی را نیز نسبت به کنسول اصلی ارائه می دهد. در صدر لیست اضافه شدن یک پخش کننده بلوری 4K و همچنین پشتیبانی از سرویس های پخش ویدئو 4K / HDR و پشتیبانی از HDR برای خود بازی ها بود. بهطور پیشفرض، آن را در یک طرح رنگ سفید روشن نیز عرضه میکرد. که به نظر میرسید بر جدایی تمیز از کنسولهای سیاه و خاکستری که آن را ادامه میدادند، تأکید میکرد.
این بدان معنا نیست که این کنسول بسیار جمع و جورتر از ایکس باکس وان اصلی نبود (به گفته مایکروسافت 40 درصد کوچکتر). اما این ارتقاها در زمانی که پخش کننده دیسک و دستگاه های پخش با قابلیت 4K بسیار کمتر رایج بودند، قابل توجه بودند. مقرون به صرفه از آنچه اکنون هستند. مایکروسافت بعداً یک مدل بدون دیسک مقرون به صرفه تر را در سال 2019 عرضه خواهد کرد.
ایکس باکس وان ایکس
ایکس باکس وان ایکس که در ابتدا با نام رمز «پروژه اسکورپیو» معرفی شد، راهی برای آوردن بازیهای 4K/HDR به ایکسباکس وان مایکروسافت بدون نیاز به معرفی نسل جدید کنسولهای ایکسباکس بود. اما علیرغم اینکه قدرت گرافیکی بسیار بیشتری نسبت به Xbox One اصلی یا Xbox One S دارد، ایکس باکس وان ایکس همچنان توانسته به طور قابل توجهی جمع و جور باشد و طراحی مستطیلی تیز مشابه One S داشته باشد.
با بهره مندی از آینده نگری، جالب است که وعده های اولیه مایکروسافت مبنی بر اینکه این کنسول قادر به VR خواهد بود، هرگز عملی نشد. اما مراقبت با توجه به ارتقای عملکرد کنسول نسبت به Xbox One اصلی، که حتی به برخی از بازیهای Xbox 360 سازگار با نسخه قبلی و Xbox اصلی گسترش یافته بود، دشوار بود.
بیشتر بخوانید🚀🚀🚀🚀🚀🚀» کرک بازی
Xbox Series S
این اولین بار نیست که مایکروسافت دو سطح انواع ایکس باکس را در یک نسل ارائه می کند. (مانند نسخه هسته ای ایکس باکس 360 که بدون هارد دیسک و دارای کنترلر سیمی عرضه می شود) سری S و سری X نشان دهنده آن هستند. متفاوت ترین کنسول هایی که مایکروسافت تا به حال به طور همزمان منتشر کرده است. سری X شبیه آینده به نظر می رسد، در حالی که سری S بیشتر شبیه به یک نسخه تکامل یافته از Xbox One S است.
در مقایسه با سری X، سری S کوچکتر است. رزولوشن 1440p را به جای 4K هدف قرار میدهد و به دلیل نداشتن درایو دیسک، تنها میتواند نسخههای دیجیتالی بازیها را اجرا کند. اما شرط مایکروسافت این است که بعید به نظر میرسد گیمرهای بودجهدار بیشتر به این موضوع اهمیت دهند. که کنسول تقریباً نصف کنسول Xbox Series X پریمیومتر در دسترس باشد.
Xbox Series X
طراحی منحصر به فرد سری X ممکن است به لطف طراحی عریض و عمودی آن، مقایسه های مکرری را با یخچال انجام داده باشد. اما ظاهراً مایکروسافت به این موضوع اهمیتی نمی دهد. با یخچالهای کاملاً کارآمد با مضمون ایکسباکس، حتی با بازیگوشی آن را پذیرفته است. در حالی که طراحی آن شبیه هر چیزی است که مایکروسافت قبلا ارائه کرده است، سری X به وضوح از خطوط تمیز و طرح رنگ تیره Xbox One X الهام گرفته است.
همه انواع ایکس باکس را به شما گفتیم. اما بهتر است بدانید همیشه دعوا بر سر ایکس باکس سری X و S است . در ادامه به صورت کامل این دو را با هم مقایسه می کنیم.
تفاوت ایکس باکس X و S
در بین انواع ایکس باکس سری X یک درایو دیسک دارد. سری S فقط دیجیتال است. بزرگترین تفاوت عملی بین دو کنسول جدید Xbox این است که Xbox Series X دارای یک درایو دیسک نوری است، در حالی که Series S ندارد. این بدان معناست که میتوانید از سری X برای اجرای بازیها روی دیسک و همچنین DVD و Blu-ray استفاده کنید. سری S یک تجربه «تمام دیجیتالی» است، به این معنی که بازیها از وب دانلود یا پخش میشوند و کاملاً دیجیتالی و بدون اجزای آنالوگ مدیریت میشوند.
در فضای ذخیره سازی پیش فرض نیز تفاوت هایی وجود دارد. سری X با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی استاندارد عرضه می شود، در حالی که سری S استاندارد دارای 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که نصف آن است (اگرچه اکنون نسخه 1 ترابایتی سری S موجود است). آنها همچنین از حداکثر وضوحهای متفاوتی پشتیبانی میکنند: سری X میتواند بازیها را تا رزولوشن 4K (2160p) اجرا کند، در حالی که سری S با وضوح 1440p محدود میشود.
نسخه تمام دیجیتال و کربن سیاه Xbox Series S با فضای ذخیره سازی دو برابر بیشتر از نسخه سفید عرضه می شود. با این حال، سری X و سری S ویژگی های مشترک بیشتری نسبت به تفاوت دارند. در اینجا چیزی است که با هر دو کنسول دریافت می کنید:
Xbox Velocity Architecture:
این ویژگی به مهندسی و اجزای موجود در کنسول Xbox Series X|S اشاره دارد. یک ویدیوی کوتاه در مورد آن در یوتیوب وجود دارد.
رزومه سریع:
این ویژگی به کنسول اجازه می دهد تا یک بازی را در حالت مکث حتی زمانی که کنسول خاموش است، به حالت تعلیق درآورد. اگرچه همه بازیها با Quick Resume کار نمیکنند، ایده این است که وقتی Xbox را دوباره روشن میکنید و بازی را دوباره راهاندازی میکنید، درست از همان جایی که متوقف شد، ادامه مییابد. طبق تجربه ما، عالی کار می کند.
ردیابی پرتو:
هر دو کنسول از ردیابی پرتو پشتیبانی می کنند، یک افکت بازی محبوب که نورپردازی بسیار واقعی تری ایجاد می کند.
سایهزنی با نرخ متغیر:
طبق گفته مایکروسافت، سایهزنی با نرخ متغیر مکانیزمی است که به کنسولها اجازه میدهد تا عملکرد یا قدرت را با نرخهای متغیر در یک تصویر رندر شده ارائه دهند. که منجر به بهبود عملکرد کلی میشود.
صدای فضایی:
صدای فضایی به فرمت های صدای فراگیر فراگیر و شی گرا مانند Windows Sonic یا Dolby Atmos اشاره دارد. هر دو سری X و سری S از فرمت های صدای فضایی در نوارهای صوتی و هدست پشتیبانی می کنند.
بازی با سرعت 120 فریم در ثانیه:
در حالی که از حداکثر رزولوشن های مختلف پشتیبانی می کنند، هر دو سری X و سری S می توانند این رزولوشن ها را با نرخ 120 فریم در ثانیه ارائه دهند. سری X قادر به رزولوشن 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه است، در حالی که سری S دارای وضوح تصویر 1440p با سرعت 120 فریم در ثانیه است.
بیشتر بخوانید🚀🚀🚀🚀🚀🚀» رفع مشکل تایم اوت کالاف
Smart Delivery:
طراحی شده است تا مطمئن شود که نسخه ای از بازی را دریافت می کنید که بهینه ترین حالت را روی کنسول شما اجرا می کند.
هنگامی که به دو کنسول جدید Xbox نگاه می کنید، یکی از اولین چیزهایی که متوجه می شوید تفاوت در اندازه و زیبایی است. Xbox Series S کوچکترین ایکس باکسی است که مایکروسافت تا به حال مهندسی کرده است – حدود 60٪ کوچکتر از Xbox Series X. در حالی که هر دو کنسول در طیف وسیعی از طرح های نسخه ویژه موجود هستند، سری X استاندارد مشکی است، در حالی که سری S استاندارد سفید است. . نسخه 1 ترابایتی ذکر شده Xbox Series S فقط در رنگ کربن سیاه موجود است.
سری X یک آجر مستطیلی بزرگ از یک کنسول است. در حالت ایستاده، ارتفاع آن تقریباً یک فوت است و طول هر طرف تقریباً نیم فوت است. همچنین وزن آن تقریباً 10 پوند است! سری S در مقایسه بسیار کوچکتر است و وزن آن نصف است. به بیانی مرتبط تر: می توانید سری S را به راحتی در یک کوله پشتی قرار داده و با خود ببرید. سری X به یک دافل و یک بازوی قوی نیاز دارد.
کارایی
مایکروسافت گزارش می دهد که Xbox Series S اگرچه به قدرتمندی Xbox Series X نیست، اما دارای چهار برابر قدرت پردازش Xbox One است. یکی دیگر از تفاوت های اصلی سری X و سری S به قدرت عملکرد بازمی گردد. سری X دارای 12 ترافلاپس قدرت CPU است، در حالی که سری S با سرعت 4 ترافلاپس. یک ترافاپ از نظر فنی معادل «سرعت محاسباتی یک میلیون میلیون عملیات ممیز شناور در ثانیه» است. با این حال، از زمانی که مایکروسافت برای اولین بار این کنسول ها را معرفی کرد، تعیین دقیق تفاوت 12 میلیون فلاپ با 4 میلیون میلیون فلاپ دشوار است.
مقایسه Xbox و PS5
اگر می خواهید یک کنسول گیمینگ ممتاز تهیه کنید بهتر است که همه انواع ایکس باکس و سایر کنسول ها را بشناسید!
مقایسه از نظر کارایی
در مقایسههای رو در رو برای بازیهای تازه منتشر شده، PS5 و Xbox Series X عملکرد مشابهی را برای گرافیک و زمان بارگذاری ارائه میدهند. از نظر سخت افزاری، Xbox Series X و PlayStation 5 نسبت به کنسول های قبلی با درایوهای حالت جامد جدید و پردازنده های پیشرفته بهبود یافته اند. در عمل، این بدان معناست که بازیهای جدید تنها به کسری از زمان بارگیری مورد نیاز در PS4 و Xbox One نیاز دارند . نصب بازیها نیز زمان بسیار کمتری را میطلبد.
پردازنده های گرافیکی جدید قادر به ردیابی پرتو هستند. یک ویژگی نورپردازی پیشرفته که اولین بار برای بازی های رایانه شخصی معرفی شد. ردیابی پرتو به بازیهای کنسولهای PS5 و سری Xbox انعکاسها و نورپردازی واقعیتری بر اساس محیط درون بازی میدهد . تصاویری را ایجاد میکند که برای دستگاههای قدیمیتر بسیار سخت است.
هر دو سیستم همچنین قادر به خروجی بازی ها با وضوح 4K با محدوده دینامیکی بالا (HDR) تا 120 فریم در ثانیه (FPS) هستند. اگرچه اکثر بازی ها معمولاً عملکرد را 30 یا 60 FPS دارند. کنسولهای جدید همچنین میتوانند وضوح کلی و نرخ فریم بازیهایی را که در اصل برای Xbox One و PS4 طراحی شدهاند. مانند Cyberpunk 2077، بهبود بخشند.
مقایسه از نظر بازی ها
PS5 و Xbox هر دو دارای کتابخانههای بازی چشمگیری هستند. از جمله بسیاری از فرنچایزهای کراس پلتفرم محبوب که میتوانید روی هر دو کنسول دریافت کنید. مانند سریهای Assassin’s Creed، Madden، Call of Duty و Resident Evil. اما PS5 در مورد موارد انحصاری برتری جزئی از خود نشان داده است.
کنسولهای پلیاستیشن دارای فهرست رو به رشدی از عناوین محبوبی هستند. که در ایکسباکس یا رایانهها در دسترس نیستند. مانند Final Fantasy XVI، Spider-Man 2، God of War: Ragnarok، Gran Turismo 7 و Horizon: Forbidden West. البته مایکروسافت سری های انحصاری خود را نیز دارد. مانند Halo، Forza و Gears، اما این بازی ها روی رایانه های شخصی ویندوزی نیز موجود هستند.
و اگرچه بسیاری از عناوین جدید PS5 هنوز بر روی PS4 منتشر می شوند، اکنون چندین بازی وجود دارد که از ابتدا فقط برای پلی استیشن 5 توسعه یافته اند. این را نمی توان برای Xbox Series X. انحصاری های PS5 مانند Final گفت. Fantasy XVI و Spider-Man 2 نمایشی چشمگیر از آنچه در سخت افزار پلی استیشن 5 امکان پذیر است را ارائه می دهند. موارد انحصاری بیشتری نیز مانند Marvel’s Wolverine در راه است.
عکسی از استارفیلد ایکسباکس از شخصیتی که روی زمین ایستاده و به زمینهای کوهستانی نگاه میکند.
ویژگی های کنترلر
Xbox Series X با برخی از ویژگی های منحصر به فرد سیستم PS5 مطابقت ندارد. مهمتر از همه، کنترلر DualSense PS5 دارای چند قابلیت اضافی مانند بلندگوی داخلی و بازخورد لمسی حساس است که در کنترلر Xbox موجود نیست.
چندین بازی PS5 از بازخورد لمسی DualSense برای ایجاد جلوههای rumble خاصی استفاده میکنند که برای ایجاد تجربهای همهجانبهتر طراحی شدهاند. به عنوان مثال، بازیکنان می توانند با کشیدن ماشه اسلحه به دقت ضربه برگشتی را احساس کنند. یا در هنگام نشانه گیری، کشش کمان را حس کنند. در حالی که این ویژگیها تفاوت زیادی در گیمپلی ایجاد نمیکنند، اما بازی PS5 را تجربهای متفاوتتر میسازد. PS5 همچنین از هدست جدید پلی استیشن VR2 پشتیبانی می کند که به این هدست اضافه می کند